שיראל ברגר

שיראל ברגר, זוכת שפית השנה של מגזין טייםאאוט, פרצה לתודעה כשפית הפופ-אפ הטבעוני מיס קפלן. מאז, פתחה את OPA – מהמסעדות הנחשבות והמעניינות בעיר, המבוססת על צמחים בלבד (plant based) ומשלבת מסעדה טבעונית עם מטבח עילי. "חשוב לי לשמור על העולם ואני רוצה להראות, איך אפשר ליהנות מאוכל בלי לגרום סבל". בגילה הצעיר הצליחה ברגר ליצור שפה קולינרית שאינה דומה לשום דבר שנעשה בארץ קודם לכן, ומשלבת בין טכניקות חדשניות לאמנות, כשהירקות הם ההשראה, חומר הגלם והקנווס עצמו.

שרי כתום, ליים כבוש, אבוקדו וכוסברה

המתכון הזה הוא הזדמנות מצוינת להכיר את פרי הגולדן ברי, הידוע גם בכינויו דובדבן אהבה. הוא מלא בטעם חמצמץ וגם מתקתק, ומגיע מחוות הירקות האורגנית הקטנה "עם האדמה" שבחדרה. הכוכב של המנה הוא הליים הכבוש, אותו כבשנו כאן במסעדה ממש לאחרונה.

קלוריות פחמימות שומנים חלבונים
סה״כ לכל המתכון 1242 117 80 17
סה״כ למנה מלאה 621 59 40 8
יתרונות: 10 גרם סיבים תזונתיים למנה. הפירות של הצמח הזה עשירים במרכיבים תזונתיים רבים כגון: ברזל, סיבים תזונתיים, ויטמין C, נוגדי חמצון, חלבון, ויטמין B3, זרחן, סידן, בטא קרוטן. מכיל כמות גבוהה של נוגדי חמצון, בעל תכונות אנטי דלקתיות, מאזן כולסטרול – מכיל חומצות שומן אולאית וחומצה לינולאית העוזרות להפחית את כמות הכולסטרול הרע (LDL) בגוף שלנו .ולייצב את רמת הכולסטרול הכוללת בגופנו. הגולדן ברי נחשב למזון בריא ודל קלוריות אשר מומלץ להכניסו לתפריט שלכם – מכיל רק 53 קלוריות לכל 100 גרם.
גולדן ברי שרוף, ליים כבוש, אבוקדו וכוסברה

מרכיבים

גולדן בריז מותסס ומיובש
זרעי כוסברה
זרעי כמון
ליים כבוש
פפריקה מעושנת
בצל לבן
צילי אדום
שום
שמן זית
גולדן ברי קלוף
מלח ים
נוזל ליים כבוש ושרוף
אבוקדו
כוסברה
בצל ירוק
מלח
ליים

כלים

סיר קטן עם מכסה
תבנית אפיה

כיריים
תנור ל 230 מעלות
בלנדר

  • סוג מנה: מנה זוגית
  • דרגת קושי: בינונית עד קלה
  • זמן הכנה: 40דק׳
  • אלרגיה: אבוקדו

שורש סלרי, דובדבן, זעתר, לימון

אז כמו שאפשר להבין, אני אדם של ירקות ופירות וזה מה שאני אוהבת לעשות במטבח שלי. במתכון הזה, כל המרכיבים מגיעים משדה אורגני קטן וקסום. התות הפקיסטני הוא מהטעימים שאכלתי בחיי וברגע שטעמתי אותו, רציתי שהאיכות של הירקות ושל התות הזה במיוחד, יגיעו לבתים של אנשים. מקווה שתיהנו מהמתכון שלי.

קלוריות פחמימות שומנים חלבונים
סה״כ לכל המתכון 1230 117 82 22
סה״כ למנה מלאה 615 58.5 41 11
שורש סלרי, תות עץ פקיסטני, זעתר, לימון

מרכיבים

שורש סלרי
שמן זית
כרישה
פלפל שחור שלם
שאטה
לימון
מלח ים
עלה לימון
זעתר(עם הגבעול)
תות פקיסטני
פטרוזיליה,
הבנרו מותסס
פקאן קלוי

כלים

קולפן
סכין
מחבת קטנה
קערה קטנה
סיר בינוני עם מכסה
מסננת
קערה

כיריים

  • סוג מנה: מנה צמחונית טבעונית ראשונה, זוגית
  • דרגת קושי: בינונית עד קלה
  • זמן הכנה: 40דק׳
  • אלרגיה: פקאן