יריב מלילי
יריב מלילי

יריב מלילי

השף והבעלים של בית תאילנדי, מהמסעדות הותיקות והמוערכות בישראל המהווה קונצנזוס בקרב הפודיז של המטבח האסייתי, נחשב למאסטר המקומי של האוכל התאילנדי. יחד עם רעייתו לק, הוא מנצח על מטבח של מנות תאיות אותנטיות מחומרי גלם לא שגרתיים באיכות בלתי מתפשרת, הנשמרת בקפדנות בכל שנות קיום המסעדה. לצד קהל מעריצים אדוק, צברה בית תאילנדי אוסף של תארים נחשקים: מגזין טייםאאוט הכתיר אותה לאחת מ- 10 המסעדות הטובות בת"א ב- 2007, ולמסעדה האסייתית הטובה בארץ ב- 2014. בשני משאלים שערך אתר מאקו בקרב 100 שפים, האחד באפריל 2014 והשני בפברואר 2016, נבחרה המסעדה במקום שני ברשימת המסעדות הטובות בישראל, ובשנת 2019 זכתה בתואר המסעדה האהובה בישראל.

פלה נן תאו תייאו

אני שמח לשתף אתכם במנה אהובה עלי במיוחד ״פלה נן תאו תייאו״. לק אשתי, אני והילדים שלנו נהנים להכין את המנה הזו בסופי השבוע. זו מנה עדינה ומפנקת, אותנטית וקלה מאוד להכנה.

קלוריות פחמימות שומנים חלבונים
סה״כ לכל המתכון 894 98 20 79
סה״כ למנה מלאה 447 49 10 40
פלה נן תאו תייאו

מרכיבים

לברק/ דניס
ג'ינג'ר
גבעול סלרי
רוטב תאה תייאו מפולי סויה מתוססים.
כרוב לבן
אורז פרסי / יסמין
שמן זית / קנולה
מלח

כלים

סיר אידוי / לא חייבים
סיר בינוני
צלחת עמוקה ברוחב הסיר
סכין וקרש

כיריים

  • סוג מנה: מנה עיקרית/ ביניים, זוגית
  • דרגת קושי: קל
  • זמן הכנה: 20דק׳
  • אלרגיה: סויה

נאה פאד פיקנג פה

המתכון השני שבו אני שמח לשתף אתכם הוא ״נאה פאד פיקנג פה״. זו מנה כפרית שלמדתי להכין בכפרים ב״איסן״ שבתאילנד. זה אוכל מחוספס, מבושם בתבלינים מקומיים ועם הרבה חריף. לאמיצים שהולכים על כל הקופה…

קלוריות פחמימות שומנים חלבונים
סה״כ לכל המתכון 1615 174 58 98
סה״כ למנה מלאה 807 87 29 49
נאה פאד פיקנג פה

מרכיבים

סינטה / שפיץ שייטל
חציל תאילנדי/אפונת שלג
בזיל תאילנדי
שמן
מחית גאנגל קארי
רוטב דגים
סוכר
מלח
200 גר אורז פרסי/ יסמין

כלים

ווק/ מחבת עמוקה
סכין וקרש

כיריים

  • סוג מנה: מנה עיקרית, זוגית
  • דרגת קושי: קל
  • זמן הכנה: 20דק׳
  • אלרגיה: לא לצמחוניים